رباط کریم ، میدان شهید بهشتی ، بلوار رسول اکرم ،بعد از زیرگذر ، سمت چپ پارسیس
Search
دکور اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک با خلاقانه ترین و جذاب ترین روش

دکوراسیون اتاق کودک نقش مهمی در روحیه و خلق و خوی او دارد، به همین علت لازم است تا طراحی مناسب و شیکی داشته باشد تا کودک احساس راحتی و آرامش داشته باشد. طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید به نحوی باشد که کودک از ساعاتی که درون اتاق خود سپری می‌کند، لذت ببرد. کودکانی که در محیط های آرام وقت می گذرانند، پرنشاط تر و خلاق تر هستند. از این رو لازم است والدین توجه نمایند تا طراحی دکوراسیون اتاق کودک بر اساس نیازهای روحی او باشد تا کودکان به راحتی به بازی و سرگرمی بپردازند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

دکوراسیون اتاق کودک

اهمیت طراحی دکوراسیون اتاق کودک

کودکان ساعات زیادی را در اتاق خود به انجام تکالیف درسی یا بازی می پردازند، به همین دلیل لازم است تا اتاق آن ها به شیوه ای طراحی شود که بتوانند از حضور در اتاق لذت ببرند و سرگرم شوند. با استفاده از طراحی شیک دکوراسیون کودک که متناسب با سلیقه فرزند شما باشد، کودکان می تواند می‌توانند ساعات زیادی را در اتاق سپری کنند. محیط خواب کودک باید آرام باشد و از سرویس خواب راحت و مناسب می بایست استفاده شود.

به همین دلیل برای تهیه سرویس خواب کودک باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: رنگ دکوراسیون اتاق کودک

سرویس خواب کودک

سرویس خواب اتاق کودک

سرویس خواب اتاق کودک، از مهم ترین اشیایی است که در دکوراسیون اتاق خواب کودک باید به آن توجه کرد. والدین باید به رنگ و طرح سرویس خواب بر اساس سن و جنسیت فرزند خود توجه نمایند. اگر می خواهید برای نوزاد خود سرویس خواب بخرید، باید تخت حفاظ دار متناسب با جنسیت نوزاد تهیه نمایید. اگر کودک شما سن ۶ سال به بالا است، می تواند در مورد رنگ و طرح سرویس خواب از او نظر بگیرید.

چیدمان سرویس خواب در اتاق کودک باید بر اساس ابعاد اتاق باشد تا باعث محدود شدن فضا نشود. استفاده بهینه از سرویس خواب کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. تهیه سرویس خوابی که فضای کافی برای قراردادن وسایل کودک را داشته باشد، ضروری است. این کار باعث می شوشد تا اتاق کودک شما همیشه منظم باشد و وسایل سر جای خود قرار بگیرد.

برای مشاهده سرویس خواب دو نفره کلیک کنید.

برای خرید سرویس خواب اتاق کودک چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای خرید سرویس خواب کودک در ابتدا باید ابعاد اتاق و سبک چیدمان خانه را در نظر بگیرید. به دلیل اینکه سرعت رشد کودکان زیاد است، باید برای آن ها تخت خوابی تهیه کرد که تا چند سال بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین رنگ و طرح سرویس خواب باید بر اساس جنسیت و روحیات کودک انتخاب شود.

عکس دکوراسیون اتاق کودک

نکات مهم دکوراسیون اتاق کودک

  • از کودک خود بخواهید درباره انتخاب و چیدمان دکوراسیون اتاق نظر بدهد تا طراحی اتاق طبق خواسته و نظر او انجام شود.
  • هنگام خرید وسایل اتاق کودک به خصوص سرویس خواب و میز و صندلی، دقت کنید که به صورتی انتخاب شوند که با رشد کودک بتوان تا چند سال از آن ها استفاده کرد.
  • والدین باید توجه داشته باشند که از خرید اشیاء نوک تیز که امکان آسیب به کودک را دارند خودداری کنند. استفاده از ابزارهای نرم و مدور که خطری برای او ندارد، مناسب می باشد.
  • از لحاف و بالشت نرم و ضد حساسیت استفاده کنید.

برای مشاهده نمونه کارهای سرویس خواب نوزاد کلیک کنید.

چه عواملی باعث زیبایی دکوراسیون اتاق کودک می شوند؟

اگر می خواهید دکوراسیون داخلی اتاق کودک شما شیک و جذاب باشد، باید با عوامل مختلفی که در آن نقش دارند، آشنا شوید. در ادامه به توضیحاتی در این زمینه می پردازیم.

رنگ آمیزی اتاق کودک

انتخاب رنگ اتاق کودک بسیار مهم است و تاثیر زیادی روی روحیه فرزند شما دارد. بهتر است برای رنگ دکوراسیون اتاق کودک از رنگ های شاد و متنوع استفاده کنید و رنگ های تیره مانند مشکی و طوسی را برای اتاق کودک انتخاب نکنید. انتخاب رنگ های هلویی و صورتی برای اتاق دختران و رنگ های سبز و آبی برای اتاق پسران مناسب می باشد. بهتر است که از رنگ های خنثی استفاده کنیم.

اگر فرزند شما پرجنب و جوش است، بهتر است از رنگ های آرامش بخش و ملایم مانند آبی، سفید، طوسی و … استفاده کنید. چنانچه کودک آرامی دارید، می توانید برای تحریک او به بازی و شیطنت از رنگ های گرم مانند قرمز، بنفش، ارغوانی و … استفاده نمایید.

عکس سرویس خواب کودک

نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق کودک

چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق کودک می تواند شامل سرویس خواب، کمد، ست میز و صندلی یا مبلمان جهت نشستن کودکان، کتابخانه و … می باشد که با توجه به اندازه اتاق انجام می‌شود. اگر اتاق کودک کوچک باشد، باید دکوراسیون اتاق کودک را به شکلی انجام دهید که فضای اتاق اشغال نشود و بتوانید از فضای کوچک نهایت استفاده را ببرید. اگر اتاق کودک بزرگ است، می توانید علاوه بر سرویس خواب می توان از مبلمان برای نشستن و بازی کودک، میز مطالعه، وسایل بازی و … استفاده کرد.

برای استفاده بهینه از اتاق، ابتدا وسایل بزرگتر را بچینید سپس به سراغ وسایل کوچکتر بروید.

نورپردازی اتاق کودک

استفاده از نورهای ترکیبی می تواند جلوه خاصی به اتاق بدهد. همچنین لوسترهای فانتزی یا چراغ های سقفی توکار برای اتاق کودکان مناسب می باشد. با این کار می توانید علاوه بر تامین نور اتاق، دکوراسیون زیبایی نیز داشته باشید.

استفاده از وسایل بازی در اتاق کودک

اگر در اتاق کودک از وسایل بازی مورد علاقه او استفاده کنید، باعث می شوید تا اتاق برای کودکتان جذابیت پیدا کند و مدت زمان زیادی را در اتاق بگذراند و بازی کند.

در کنار وسایل سرگرمی و بازی، تهیه وسایل آموزشی برای کودکان نقش مهمی در رشد و پرورش آن ها دارد.

استفاده از فرش مناسب

کف اتاق کودک باید نرم باشد تا کودک بتواند به راحتی راه برود و بازی کند. شما می توانید از فرش، موکت یا قالیچه در کف اتاق کودک استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به توضیحاتی درباره دکوراسیون اتاق کودک پرداختیم. همانطور که گفته شد، کودکان نیاز دارند که در محیط اتاق خود احساس آرامش کنند و بتوانند به بازی یا فعالیت های درسی خود برسند. از این رو لازم است تا والدین وقت و هزینه لازم را برای خرید و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب کودک صرف کنند تا کودکشان احساس امنیت و آرامش کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید و یا از طریق تماس سریع ، تماس بگیرید.