رباط کریم ، میدان شهید بهشتی ، بلوار رسول اکرم ،بعد از زیرگذر ، سمت چپ پارسیس
Search
طراحی اتاق خواب عروس

ایده های دکوراسیون شیک و رویایی اتاق خواب عروس

دکوراسیون اتاق خواب عروس برای زوج های جوان که اولین خانه مشترک خود را تجربه می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. اتاق خواب به عنوان محلی برای استراحت و احساس آرامش بعد از فعالیت های روزانه می‌باشد، به همین دلیل چیدمان جذاب و زیبا و استفاده از سرویس خواب مناسب، نیاز هر اتاق خوابی می‌باشد. به ویژه اتاق خواب عروس که باید با اصول چیدمان شود تا تبدیل به فضایی صمیمی و گرم گردد. اگر می‌خواهید با این اصول آشنا شوید و از آن ها بهره ببرید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اتاق خواب عروس

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس و داماد یکی از مهم ترین بخش‌های خانه است و باید با جدیدترین و به روزترین ایده ها چیدمان شود. در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب عروس باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا هارمونی بین وسایل مختلف اتاق خواب از لحاظ رنگ و سبک برقرار شود. سبک اتاق بسته به سلیقه عروس و داماد انتخاب می‌شود. سبک کلاسیک و ساده از پرطرفدارترین سبک های اتاق خواب عروس می‌باشند. بسیار مهم است که وسایل در جای درست خود قرار بگیرند.

 انتخاب سرویس خواب، فرش و پرده ها باید اصولی انتخاب شود و به نورپردازی و انتخاب رنگ اتاق خواب عروس باید دقت زیادی کرد. در ادامه به هر کدام از این موارد می‌پردازیم.

برای مشاهده نمونه کارهای سرویس خواب نوزاد کلیک کنید.

                                                                                                                

سرویس خواب عروس

سرویس خواب اتاق خواب عروس

سرویس خواب اتاق خواب عروس باید بر اساس متراژ و فضای اتاق خواب تهیه شود. چنانچه فضای اتاق خواب محدود است، به هیچ عنوان سرویس خواب های بزرگ را انتخاب نکنید. مدل سرویس خواب باید بر اساس سبک اتاق انتخاب شود و رنگ آن باید با تم اصلی اتاق هماهنگی داشته باشد. خوشبختانه امروزه مدل های متنوع و زیبایی از سرویس خواب عروس وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن ها را بر اساس سلیقه خود انتخاب نمایید.

معمولا سرویس خواب عروس شامل تخت خواب دو نفره، دو عدد پاتختی، دراور و یک آینه می‌باشد. برای چیدمان اتاق خواب عروس ابتدا این وسایل را که بزرگ تر هستند و نقش مهم تری در دکوراسیون دارند، در جای مناسب خود قرار دهید و وسایل دیگر را بر اساس آن ها بچینید. تخت خواب باید در موقعیت مناسبی از اتاق از لحاظ نور، دما و صدا قرار بگیرد. اگر فضای کافی در اتاق دارید، تخت را با فاصله از دیوارها بگذارید. تشک تخت باید راحت باشد تا حین خواب و استراحت مشکلی ایجاد نکند.

روتختی عروس بخش بسیار مهمی از اتاق خواب است، یک لحاف زیبا، روکش و مجموعه بالش ها جلوه ای بسیار زیبا و منحصر به فرد به اتاق خواب شما می‌بخشد. پیشنهاد می‌شود از رنگ های شاد برای روتختی و کوسن ها انتخاب نمایید که باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون گردد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب

دکور اتاق عروس

رنگ اتاق خواب عروس

رنگ اتاق خواب تاثیر مستقیم روی روحیه و خلقیات فرد می‌گذارد. استفاده از رنگ های مناسب برای اتاق خواب عروس باعث می‌شود تا فضای اتاق به محیطی آرامش بخش برای رهایی از استرس تبدیل شود. بهتر است از رنگ های تیره در اتاق عروس استفاده نشود و رنگ های روشن و جذاب که حس خوبی به عروس و داماد منتقل می‌کند و نیز فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد استفاده نمود. رنگ سفید یکی از رنگ های پرطرفدار برای اتاق خواب عروس می‌باشد که ترکیب آن با رنگ های دیگر می‌تواند جذابیت دکوراسیون اتاق را دو چندان کند. از دیگر رنگ های پرطرفدار اتاق عروس می توان به صورتی و آبی آسمانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: خرید اقساطی سرویس خواب

تزئین اتاق خواب عروس

پرده اتاق خواب عروس

پرده اتاق به دلیل اینکه بخش زیادی از دیوار را در برمی‌گیرد، تاثیر زیادی روی دیزاین اتاق خوب عروس خواهد داشت. رنگ ساده ای را برای پرده اتاق خواب خود انتخاب کنید تا با تم رنگی اتاق و رنگ روتختی و ملحفه و همچنین سایر جزئیات مطابقت داشته باشد، رنگ خنثی را انتخاب کنید که تغییر رنگ را برای شما آسان تر کند. همچنین باید با توجه به سبک اتاق، پرده را خریداری نمایید.

برای انتخاب طرح سعی کنید از پرده هایی استفاده کنید که فضای اتاق را زیبا و لطیف نشان دهد. استفاده از پرده های حریر برای اتاق خواب عروس مناسب است، به ویژه اگر اتاق نور کمی داشته باشد. اگر سبک اتاق خواب کلاسیک است، می‌توانید از پرده‌های والان دار یا پرده های مخمل استفاده کنید. اما چنانچه اتاق از بیرون دید داشته باشد، بهتر است از پرده های ضخیم استفاده شود. عروس ها باید دقت زیادی در انتخاب جنس پرده داشته باشند.

اگر روتختی و فرش اتاق طرح شلوغی دارد، بهتر است از پرده ساده استفاده کنید تا باعث ایجاد تناسب و تعادل بین وسایل گردد.

برای مشاهده سرویس خواب دو نفره کلیک کنید.

تزئین اتاق خواب عروس

تزئین اتاق خواب عروس باید به صورتی باش که فضای اتاق را عاشقانه نماید. بهتر است تزئین اتاق که مهم ترین بخش چیدمان جهیزیه است، شلوغ نباشد. برای این کار می‌توانید برخی از جزئیات شخصی را اضافه کنید تا اتاقتان دنج‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسد، مانند قاب‌های زیبا بالای سر تخت یا تصویری از شما و همسرتان روی کمد. استفاده از عود علاوه بر خوشبخو کردن اتاق می‌تواند فضا را آرام نماید.

استفاده از گلبرگ و شمع برای تزئین اتاق خواب عروس فضایی زیبا و رمانتیک را فراهم می‌کند. از نورپردازی ملایم برای اتاق خواب عروس استفاده کنید تا فضای آرامش بخش و جذابی برای زوج ها فراهم شود. برای نورپردازی اتاق می‌توانید از چراغ خواب در کنار تخت یا نورهای سقفی استفاده کنید.

لوستر و لامپ

 اینها جنبه های بسیار مهم اتاق خواب هستند، نه تنها اتاق را روشن می‌کنند، بلکه یک لوستر فانتزی یا لامپ های جانبی زیبا جلوه ای غنی به اتاق خواب می‌بخشد.

فرش

برای انتخاب فرش اتاق خواب عروس دقت کنید که از فرش خرید فرش های زبر و پرزدار برای اتاق اجتناب کنید. فرش های نرم با مدل های به روز متناسب با رنگ اتاق گزینه مناسبی است. فرش اتاق خواب عروس باید بر اساس سبک اتاق خریداری شود.

کلام آخر

اتاق خواب عروس به عنوان مهم ترین بخش اولین منزل مشترک زوج ها باید به شکل جذاب و زیبایی تزئین شود. در این مقاله توضیح دادیم که اجزای مختلف اتاق باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در نهایت اتاق به محلی گرم و جذاب برای عروس و داماد تبدیل شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید و یا از طریق تماس سریع ، تماس بگیرید.