رباط کریم ، میدان شهید بهشتی ، بلوار رسول اکرم ،بعد از زیرگذر ، سمت چپ پارسیس
Search
اصول سرویس خواب نوزاد

اصول انتخاب تخت خواب نوزاد

انتخاب تخت برای نوزاد، حتما ایمنی را در نظر داشته باشید. برای مثال، بررسی کنید که با استانداردهای ایمنی به روز باشد. این امر به ویژه زمانی مهم است که از قطعاتی که قبلاً متعلق به آنها خریداری شده یا به عنوان هدیه داده شده استفاده می کنید. در ادامه برای اصول انتخاب تخت خواب نوزاد با ما همراه باشید.

اصول سرویس خواب نوزاد
فهرست مطالب

شما برای مشاهده انواع سرویس خواب های نوزاد ، سرویس خواب های نوجوان ،‌ سرویس خواب های بزرگسالان که از با کیفیت ترین محصولات پارسیس چوب هست روی لینک مورد نظر کلیک کنید و باید توجه داشته باشید که قیمت سرویس خواب های پارسیس چوب قیمت کارخانه میباشند و به همراه دو سال گارانتی شرکتی

برای مثال تخت‌خواب‌های قدیمی و کلاسیک  ممکن است زیبا به نظر برسند، اما فاصله بین تخته‌ها به ندرت مطابق با استاندارد فعلی ۲ ۳/۸ اینچ یا کمتر است، که در نظر گرفته شده است که گیر کردن سر نوزاد را غیرممکن می‌کند. علاوه بر این، پوشش ممکن است شامل لایه‌های قدیمی رنگ مبتنی بر سرب باشد. اگر تخت نوزاد جدید دارای مهر گواهی ایمنی انجمن تولیدکنندگان محصولات نوجوانان باشد، می توانید اعتماد کنید.

اصول انتخاب تخت خواب نوزاد

نکات دیگری که برای اصول انتخاب تخت خواب نوزاد و چیدمان تخت کودک باید در نظر داشته باشید:

فاصله میله های گهواره نباید بیشتر از ۲ ۳/۸ اینچ باشد.

تشک باید خیلی سفت باشد و زیر وزن کودک شما خم نشود. باید به خوبی جا بیفتد، بدون فاصله بین تشک و دیواره های تخت. (توجه: کودک شما هرگز نباید روی تخت آب، پوست گوسفند، بالش، مبل، صندلی راحتی یا سایر سطوح نرم بخوابد.)طرف های برآمده گهواره باید حداقل ۲۶ اینچ بالاتر از تکیه گاه تشک در پایین ترین موقعیت آن باشد. با بلندتر شدن قد کودک، به طور دوره ای تشک را پایین بیاورید.

نکته مهم این است که تشک به اندازه تخت باشد، زیرا نمی خواهید بین لنت و لبه های تختخواب فاصله داشته باشید. جویس دیویس می افزاید: «هرگز از تشک مکمل یا تشک اضافه شده به حیاط بازی مشبک استفاده نکنید. و فقط از تشک یا پدی که همراه با گهواره، سینی یا حیاط بازی است استفاده کنید.

تخته های سر و پاها باید محکم و بدون برش های تزئینی باشند. میله های گوشه ای که می توانند باعث آسیب یا گیرکردن لباس شوند باید برداشته شوند.

از گهواره هایی با ریل های حرکت کننده استفاده نکنید. اینها ایمن نیستند.

همچنین به خاطر داشته باشید که تمام پارچه های اتاق کودک شما (به عنوان مثال، لباس خواب، ملحفه، پرده) باید ضد اشتعال باشند.

ضربه گیر تخت (یا ضربه گیر سپر) ممکن است به نظر می رسد به عنوان اینکه آنها می تواند نوزادان را محافظت از پیش نویس ها و برجستگی کمک کند، اما آنها باید نه در بچه استفاده می شود. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لنت های سپر می توانند از صدمات جدی جلوگیری کنند وجود ندارد و خطر خفگی، خفه شدن یا به دام افتادن را به همراه دارند. علاوه بر این، نوزادان بزرگتر می توانند از آنها برای بالا رفتن از گهواره استفاده کنند.

اسباب‌بازی‌های بزرگ و حیوانات عروسکی را بیرون از گهواره نگه دارید، زیرا ممکن است کودک شما از آنها برای بلند کردن پا و روی ریل استفاده کند. بالش‌ها، روتختی‌های حجیم و پتوهای سنگین به گهواره تعلق ندارند. یک نوزاد به راحتی می تواند زیر آنها خفه شود یا به آنها فشار بیاورد.نوزادان نیازی به حمایت اضافی مانند پتوهای رول شده یا وسایل تجاری برای نگه داشتن آنها روی پشت ندارند. مواد دست و پا گیر مانند اینها گهواره را به هم ریخته و ممکن است برای نوزاد خطرناک باشد.

تخت نوزاد  را دور از پنجره ها قرار دهید، جایی که نور مستقیم خورشید و هوا باعث ناراحتی کودک شما شود. گهواره اگر خیلی نزدیک رادیاتور قرار گیرد می تواند به طرز ناراحت کننده ای داغ شود.اطمینان حاصل کنید که هیچ رشته ای از پرده در نزدیکی آن وجود نداشته باشد که بتواند دور گردن کودک بپیچد.

همچنین به خاطر داشته باشید که تمام پارچه های اتاق کودک شما (مثلاً ملحفه، لباس خواب و پرده) باید ضد اشتعال باشند.هنگامی که کودکان حدود ۳ فوت قد دارند، باید شروع به خوابیدن در تخت کنند. اگر نگران افتادن نوزادتان از رختخواب هستید، ممکن است بخواهید با تشک روی زمین شروع کنید.

کودک شما بخش بزرگی از دو تا سه سال اول زندگی خود را در تخت نوزادی سپری می کند ، بنابراین مطمئن شوید که آن را به عنوان یک سرمایه گذاری می بینید – به این معنی که تختی را بخرید که دوام داشته باشد و ایمن ترین تخت ممکن باشد. تمام تخت های نوزادی که پس از سال ۲۰۱۱ تولید شده اند، باید استاندارد کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده ایالات متحده را رعایت کنند. یکی از این الزامات این است که تاریخ تولید باید در جایی روی تخت کودک چاپ شود تا بتوانید بررسی کنید.

جویس دیویس، رئیس سازمان غیرانتفاعی ایمنی خواب Keeping Babies Safe می‌گوید: «والدین نباید از تخت‌هایی که قبل از آن تاریخ تولید شده‌اند استفاده کنند . در واقع، او می‌گوید: «تولید یا فروش هر تختی که استانداردهای ایمنی تخت نوزاد را برآورده نمی‌کند، غیرقانونی است.»

همچنین مهم است که قبل از خرید، به یادآوری گهواره و وب سایت Keeping Babies Safe مراجعه کنید، زیرا محصولات کودک اغلب به دلیل مسائل ایمنی فراخوان می شوند.

برخی از والدینی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند ممکن است به سمت تخت‌خواب کوچک کشیده شوند، که (بدیهی است) فضای کمتری نسبت به تخت‌خواب با اندازه کامل اشغال می‌کند. این کمی مزخرف است، زیرا برخی از نوزادان ممکن است قبل از اینکه برای انتقال به تخت کودک نوپا آماده شوند، از گهواره‌های کوچک رشد کنند، بنابراین والدین ممکن است بعداً برای یک تخت بزرگ‌تر تلاش کنند. دیویس می‌گوید، اما از نظر ایمنی، تخت‌خواب‌های قابل حمل یا مینی تا زمانی که استانداردهای ایمنی فعلی را رعایت کنند، خوب هستند.

نکات مهم در زمان خرید تخت نوزاد

لت ها یا میله های تخت نوزاد نباید بیشتر از ۲ ۳/۸ اینچ از هم فاصله داشته باشند. برخی از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند اندازه‌گیری شود که آیا یک قوطی نوشابه در آن جا می‌شود یا خیر – اگر چنین است، آنها به طرز خطرناکی از هم دور هستند.

تشک ها باید متراکم، سفت باشند و زیر وزن کودک شما آویزان نشوند. آنها همچنین باید به هر گوشه گهواره برسند، بدون فاصله در اطراف.

به دنبال تخت خواب با تشک قابل تنظیم باشید. بالای ریل تخت باید ۲۶ اینچ بالاتر از تشک باشد. با رشد فرزندتان باید به طور دوره ای تشک را پایین بیاورید.

تخته‌های سر باید محکم و بدون بریدگی‌های تزئینی باشند، و همچنین مطمئن شوید که گوشه‌ها دارای تزئینات نوک تیز نباشد که لباس‌های بچه‌ها به آن‌ها گیر کند.

گهواره‌های با سمت پایین دیگر الزامات ایمنی را برآورده نمی‌کنند (بنابراین اگر کسی می‌خواهد آن را به شما بدهد، باید نه بگویید).

با ضربه گیرها در گهواره خود را خسته نکنید. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آنها بچه ها را ایمن تر می کنند و بچه های بزرگتر ممکن است از آنها برای کمک به بالا رفتن از گهواره استفاده کنند.

اطمینان حاصل کنید که گهواره هنگام تکان دادن تکان نمی خورد، اما احساس محکمی می کند. اگر تکان بخورد ممکن است به درستی کنار هم قرار گرفته باشد.

به دنبال هر پیچ، میخ یا چسبی باشید که در هر جایی از تخت خواب می‌چسبد. و در صورت رنگ آمیزی، رنگ نباید پوسته پوسته یا تراشه شده باشد.

اگر تخت روی چرخ است، مطمئن شوید که آنها قفل می شوند، به خصوص اگر تخت روی زمین چوبی یا کاشی قرار دارد.

SIDS یا سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ، یک سناریوی کابوس برای والدین است. مرگ های غیرقابل توضیح وحشتناک هستند و هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد. با این حال، در سال‌های اخیر، تحقیقات طیف گسترده‌ای از طرف‌ها – محققین، بازرسان پزشکی و پزشکان اطفال – عوامل خطر خاصی را شناسایی کرده‌اند. اگر بتوان این عوامل خطر را مدیریت کرد، احتمال SIDS را می توان کاهش داد .

عوامل خطر خواب بر اساس سن و توانایی همبستگی منحرف می شوند. بزرگترین خطر برای کوچکترین نوزادان – یک تا سه ماهگی – نوعی شی یا ملافه در گهواره یا قرار گرفتن در رختخواب با والدینی است که شیر نمی دهند. چیزی به اندازه ملحفه یا پتو، حتی چیزی سبک یا گازدار، می تواند نوزاد را خفه کند، فقط به این دلیل که کنترل کافی سر برای دور کردن صورت خود از انسداد ایجاد نکرده است. خوابیدن روی کاناپه یا تشکی که برای تخت نوزاد خیلی کوچک است می تواند منجر به گیر افتادن یا خفه شدن نوزاد شود. نوزادان باید به پشت روی یک تشک سفت بخوابند و در طول روز بر زمان شکم نظارت داشته باشند .

در چهار تا پنج ماهگی، اکثر نوزادان کنترل بیشتری روی سر خود انجام می‌دهند، اما در عین حال انواع بیشتری از حرکات را انجام می‌دهند. برای نوزادی که می‌تواند در یک جهت به پهلو بغلتد، اما نمی‌تواند به عقب بغلتد، حیوانات عروسکی و بالش‌های درون گهواره بیشترین خطر را دارند. نوزادان می توانند خود را به خطر بیاندازند بدون اینکه توانایی دور شدن از آن را داشته باشند.

پاسخ واضح این است که در سال اول به نفع یک ملحفه مناسب، از ملافه کردن خودداری کنید. اما والدین نباید از اولین تولد به تنهایی استفاده کنند تا ببینند که آیا قرار دادن رختخواب به تخت کودک بی خطر است یا خیر. آنها باید توانایی ها و نقاط عطف رشد فرزندشان را ارزیابی کنند.

اگر کودک در یک محیط معمولی بیداری کنترل داشته باشد (می تواند غلت بزند، می تواند بنشیند، می تواند خود را بالا بکشد تا بایستد، بتواند با حمایت حرکت کند یا حتی راه برود)، احتمالاً اضافه کردن نوعی ملافه بی خطر است. اما، صادقانه بگویم، تا زمانی که کودک به اندازه کافی گرم است، ملافه کردن غیر ضروری است. لباس خواب پا، کیسه خواب و کیسه خواب برای راحت نگه داشتن نوزاد، حتی یک نوزاد ۱۲ تا ۱۸ ماهه، کافی است.

زمان مشخصی وجود ندارد که شما مجبور شوید تخت کودک خود را با یک تخت معمولی یا کودک نوپا جایگزین کنید ، اگرچه بیشتر کودکان در سنین ۱/۲ و ۳/۲ سالگی این تغییر را انجام می دهند.اغلب بهتر است صبر کنید تا فرزندتان به ۳ سالگی نزدیک شود، زیرا بسیاری از بچه های کوچک آماده تغییر نیستند. البته، زمانی که کودک نوپا خیلی بزرگ است یا خیلی فعال است که دیگر نمی تواند در تخت بخوابد، باید آن را به تخت منتقل کنید.

بسیاری از والدین این تغییر را انجام می دهند زیرا نگران این هستند که کودک نوپای فعال آنها ممکن است بالا برود یا از تخت خود بپرد – و این یک نگرانی ایمنی واقعی است. اما بهتر است به بالا رفتن از گهواره یا هر مشکل خواب ناگهانی دیگری با احساس هشدار واکنش نشان ندهید.

روزی که کودک نوپایتان برای اولین بار از گهواره بیرون می آید، عجله نکنید و یک تخت جدید بخرید. او ممکن است برای رفتن به تخت آماده نباشد، و ممکن است بیدار شدن در طول شب، زمانی که دیگران خوابند، برای او بی خطر نباشد. با پایین آوردن تشک تخت تا جایی که ممکن است کمی برای خود بخرید، بنابراین ریل های کناری نسبتاً بالاتر هستند و بالا رفتن از آن دشوارتر است.یکی دیگر از دلایلی که والدین به رختخواب می روند، آمدن قریب الوقوع نوزاد دیگری است. اگر وضعیت شما اینطور است، حداقل شش تا هشت هفته قبل از سررسید، تغییر را انجام دهید. شما می خواهید که کودک نوپا قبل از اینکه ببیند کودک تخت “ش” را در دست می گیرد، در تخت جدیدش خوب جا بیفتد. بسته به سن کودک نوپا، می‌توانید تعویض را تا ۳ یا ۴ ماهگی نوزاد به تعویق بیندازید. به هر حال، نوزاد شما احتمالاً آن ماه‌ها را در یک حوضچه می‌خوابد، و کودک نوپای شما زمان خواهد داشت تا خود را با نوزاد جدید تطبیق دهد .

مطمئن شوید که زمان بندی سوئیچ را بر اساس آمادگی کودک خود قرار دهید نه بر اساس نیاز به آزاد کردن تخت. بسیاری از والدین خیلی دیر متوجه می شوند که قرض گرفتن یا خرید گهواره دیگری به جای انتقال فرزند بزرگترشان به تخت قبل از اینکه او آماده شود، راحت تر بود.

برخی از کودکان به راحتی با این تغییر سازگار می شوند، در حالی که برخی دیگر با آن مشکل دارند. هر کودکی متفاوت است. با این حال، این غیرعادی نیست که فرزندان اول در برابر انتقال مقاومت کنند. او ممکن است به گهواره خود و تمام معاشرت هایش با آن بسیار وابسته باشد. حرکت به سمت خوابیدن در تخت تنها یکی از تغییرات بسیاری در این مرحله از زندگی کودک نوپا است – ممکن است با آموزش توالت رفتن، شروع پیش دبستانی و سایر فشارها برای “بزرگ شدن” همزمان باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید و یا از طریق تماس سریع ، تماس بگیرید.